יום חמישי, 9 בינואר 2014

המלצת קריאה - לפני שאפול

הפעם, במקום המלצה אחת ויחידה, החלטנו להביא לכם שתי המלצות- על אותו הספר!

המלצה ראשונה:

״לפני שאפול״ הפתיע אותי מאוד. משום מה, חשבתי שהוא מאותם ספרים שהרעיון שלהם נחמד, והביצוע ככה... חצי כוח שכזה. אני מאושרת לומר שטעיתי מאוד לגביו.

הספר מספר על סם קינגסטון, נערה פופולארית בכיתה י״ב שחיה בעיירה בארצות הברית. עד כאן הכל טוב ויפה נכון? הקטץ׳ הוא, שהיא נהרגת בתאונת דרכים בפרק הראשון של הספר. אתם בטח תוהים איך בדיוק אפשר לכתוב ספר על דמות ראשית שמתה בפרק הראשון, נכון? טוב, אז היא לא בדיוק, ב100%, מתה. במהלך הספר, ניתנת לה ההזדמנות לחיות את היום האחרון בחייה במשך שבע פעמים. איך? לעולם לא נדע.

הדבר הכי בולט בספר הוא תהליך השינוי שסם עוברת. בתחילת הספר היא נערה פופולארית ״טיפוסית״, שתרד על כל אחד ולו כדי להשתעשע, בלי לשים לב להשפעה החזקה שלה על הסביבה. אבל לאט לאט, לאחר שהיא מבינה מה קורה (אף אחד לא נתן לה התראה מראש שהיא עומדת למות, ואז לחיות שוב את אותו היום במשך שבע פעמים), היא מתחילה להבין את ההשפעה שלה על הסביבה ואת אופי הסביבה כלפיה.

הדבר המדהים בספר לדעתי, הוא שהוא מספר על החיים ועל המוות כאחד. הוא ממחיש בצורה מרתקת את ההשפעה של אדם אחד על חיי אחר, במגוון דרכים שונות, שאותן תוכלו לראות רק אם תקראו את הספר. 

הספר, שלכאורה נראה שטחי ולא יותר מידי מיוחד, עמוק יותר ממה שאתם חושבים. אני לקחתי ממנו המון מסרים לחיים. ממליצה גם לכם:)




המלצה שנייה:

אתם מכירים את הספרים האלו, שאתה חושב שאתה יודע מה הולך לקרות בהמשך, אבל אתה בכל מקרה במתח לקרוא עוד עמוד, ועוד עמוד ועוד עמוד, ובסוף אתה מגלה שזה בכלל לא מה שחשבת?
"
לפני שאפול" הוא אחד מאותם הספרים האלו.

לפני שקראתי את "לפני שאפול", קראתי את התקציר. הייתי בטוחה שאני יודעת בדיוק מה הולך לקרות. התברר לי שלא.

לסמנתה קינגסטון היה הכל: החבר הכי שווה בעולם, שלוש חברות מדהימות, והרבה כבוד בתיכון שלה. יום שישי ה-12 בפברואר היה אמור להיות עוד יום נפלא בחייה. אבל הוא הופך להיות יומה האחרון.
ואז היא מקבלת הזדמנות נוספת. שבע הזדמנויות, בעצם. לחיות שוב ושוב את יומה האחרון במהלך שבוע מופלא אחד. אט אט היא תפענח את התעלומה האופפת את מותה, תבין את ערכם האמיתי של הדברים שהיא עלולה לאבד, ותגלה את כוחה לשנות לא רק את חייה אלא גם את חייהם של אחרים.

הספר הזה, הוא ספר מיוחד. הוא מיוחד מהרבה מאוד בחינות – הדמות הראשית היא דמות שבאה מהטופ –הכי מקובלת שיש לה הכל. חוץ מזה, הדמות הראשית מתה מיד בפרק הראשון. תודו שזה מיוחד!

זה אמנם ישמע קלישאתי, אבל קראתי את הספר בנשימה עצורה. היו לי רגעים שהייתי בטוחה שאני יודעת מה עומד לקרות, ובסוף זה התנפץ לי בפנים כמו צונאמי.
סם מייצגת דמות שלא כולם יוכלו להזדהות איתה בהתחלה. אפילו להיגעל ממנה ומחברותיה. אבל עם הזמן סם עוברת שינוי משמעותי, ומתגלים עליה כל מיני פרטים חדשים, שגורמים לעלילה לסחוף אותך עם הספר.

בקיצור, תכינו את עצמכם לכמה הערות מהמורים, כי זה אחד מאותם ספרים שקוראים מתחת לשולחן בשיעור – כי פשוט אי אפשר להפסיק (;

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה