יום ראשון, 17 בנובמבר 2013

המלצת קריאה - הרץ במבוך

תארו לעצמכם שיום אחד הייתם מתעוררים בתוך קופסא חשוכה, ולא הייתם זוכרים שום דבר חוץ מאת שמכם. לא איפה גרתם, לא מה לבשתם אתמול ולא את הגיל שלכם - את שמכם בלבד. ככה בדיוק נפתח ה"רץ במבוך". תומס מתעורר בתוך מקום שנקרא "הקרחת" - שטח המוקף חומות, שמבחוץ להן ישנו מבוך ענק ובלתי אפשרי לפיצוח. כשתומס מגיע הצרות מתחילות ומוציאות את נערי הקרחת מהסדר שהיו בו.



מתוך התקציר:
כשתומס מתעורר במעלית, הדבר היחיד שהוא מצליח לזכור הוא שמו הפרטי. אין לו שום זיכרונות על הוריו או על ביתו, והוא אינו זוכר גם איך הגיע למקום שבו הוא נמצא. הזיכרון שלו ריק.
אבל הוא לא לבד. כשדלתות המעלית נפתחות, תומס מוצא את עצמו בתוך קבוצה של נערים שמקבלים את פניו ב"קרחת" – מתחם ענקי מוקף חומות אבן.
הנערים ב"קרחת", בדיוק כמו תומס, אינם יודעים למה או איך הם הגיעו לשם. הם יודעים רק שבכל בוקר עד עכשיו נפתחו בחומה דלתות אבן עצומות שמובילות אל המבוך שסובב אותם, ובכל לילה הן ננעלו; שאחת לשלושים יום נשלח במעלית עוד נער ל"קרחת"; ושאף אחד אינו רוצה להיתקע במבוך אחרי רדת הלילה.
יום אחרי תומס מגיעה במעלית נערה – הנערה הראשונה שנשלחה למקום אי פעם. מפתיע אף יותר הוא המסר שבפיה. הנערים תמיד היו משוכנעים שאם יצליחו למצוא את דרכם החוצה מן המבוך שמסביב ל"קרחת", יש להם סיכוי לחזור הביתה... גם אם אין להם מושג איפה הבית הזה נמצא. אבל עכשיו מסתמן שאולי אין מוצא מן המבוך.
משהו בבואה של הנערה מעלה בתומס זיכרון עמום. משהו אומר לו שאם רק יצליח להגיע אל הסודות האפלים שמסתתרים בתוך מוחו, יצליח לפתור את התעלומה שנקלע אליה.

המעניין בספר, הוא שהסופר כאילו ממציא מדינה חדשה. הוא מספר על מקום חדש, חוקים חדשים ואפילו סלנג חדש ("שיץ על זה!") - וגורם לקוראים להיות מרותקים לספר.
הספר סוחף את הקוראים לקרוא עוד ולגלות על עברו של תומס והקשר שלו לאירועים המטלטלים שקורים ב"קרחת".


הספר הצליח מאוד בחו"ל וכרגע בשלבי הפיכה לסרט - אז רוצו (See what we did there?) לקרוא!


אזהרה - זהו הספר הראשון בסדרה. אתם יודעים מה זה אומר? סיום מותח, כמובן!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה