יום רביעי, 9 באוקטובר 2013

הארי פוטר - דרך חיים

אתמול פרסמנו לכם את כתבתה של הזוכה במקום הראשון שלנו בתחרות הכתבות, והיום תזכו לקרוא את הראיון המעניין שערכה בשבילכם ספיר הולצמן, הזוכה במקום השני!


הארי פוטר, משחקי הרעב, דמדומים ועוד רבים וטובים אחרים, נכנסו לחייהם של אנשים דרך דפי הספרים, ויצרו גם פאנדומים- Fan – מעריץ, Dom- Kingdom- ממלכה.
דמיינו לכם את הפרמיירה הבריטית של הסרט האחרון בסדרת "הארי פוטר ואוצרות המוות- חלק II.", אלפי פוטרהאדס לבושים אדום-צהוב של גריפינדור, צלקות, שרביטים, שלטים, מטאטים, צועקים אל עבר האישה הבלונדינית בשמלה הירוקה שצועדת על השטיח האדום. ג'יי קיי רולינג יכלה רק לדמיין שהספרים שלה יגררו את כל האנשים האלה למקום הספציפי הזה, ברגע הספציפי הזה. "לא יהיה ילד בעולם שלא יכיר את השם 'הארי פוטר'" היא כתבה בפרק הראשון של הספר הראשון "הארי פוטר ואבן החכמים", ואמרה אחר כך שלא היה לה מושג שזה באמת יהיה נכון.

יום לפני יציאתו של הספר השביעי והאחרון בסדרת ספרי "הארי פוטר", מעריצים פתחו אוהלים וישנו מחוץ לדלת חנות הספרים. וכל זה כדי להביא לידיהם את הספר המוכר ביותר בעולם אחרי התנ"ך.
את דנה ראיינתי בוואטסאפ, אחרי מספר קשיים טכניים שהובילו לקולות חייזריים בהקלטה שהקלטתי:


תגידי לי מה את חושבת על הארי פוטר כספר.
דנה: שלמות. המילה אחת. כאילו ממש לא מה שציפיתי מהם.

את מוכנה להרחיב?
חשבתי שהם יהיו לבנים ומוזרים כאלה אבל גיליתי שהם ממש מגניבים, ולא רק קוסמים שנלחמים נגד הרעים.

איך הייתה החוויה של הקריאה בשבילך?
את הראשון קראתי תוך שלושה ימים כשהייתי בחו"ל, וממש הצטערתי שלא הבאתי איתי את השני. את שלושת האחרים פשוט טרפתי. חוץ מהרביעי שהיה הכי פחות טוב לדעתי (סורי נוט סורי) ועכשיו אני לא מרשה לעצמי להמשיך את החמישי כי אני יודעת שבדקה שאני אתן לו גז אני בחיים לא אסיים את פרסי (עצוב אך נכון). (הכוונה ל"פרסי ג'קסון")

והדמויות?
איך אפשר להסביר? הרמיוני היא כאילו, אין עליה... רון הוא החבר הכי טוב של כל אחד. הארי קצת אנוכי לפעמים אבל אי אפשר לא לאהוב אותו. סיריוס כזה חמוד, דמבלדור הוא פשוט כמו סבא כזה שכולם אוהבים. מולי וארתור פשוט בא לתת להם חיבוק. פרד וג'ורג' מושלמים. ושפרסי ימות כבר! (פה מדובר בפרסי וויזלי)

נפלאות הספר החמישי...
"הארי פוטר" הוא הראשון מסוגו, קלאסיקה מודרנית, יצירה גלובלית. ג'יי קיי רולינג הפכה לסמל שמראה שהכול אפשרי אם יש מספיק כוח רצון ואם לא מוותרים. הספרים שלה לימדו ילדים ומבוגרים כאחד דרכי חיים, והפכו להיות מודל לחיקוי בכל העולם.
הארי פוטר זה לא רק ספר, זה דרך לחיות בין כל המוגלגים שמקיפים אותנו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה